وکیل دیوان عدالت اداری + آنلاین + مجرب + هزینه

وکیل دیوان عدالت اداری + آنلاین + مجرب + هزینه

وکیل دیوان عدالت اداری یک کار تخصصی است که باید وکیل مجرب دیوان عدالت اداری آن را انجام دهد که ما در ادامه به صورت مفصل به اینکه دیوان عدالت اداری چیست و برای چه شکایاتی است می پردازیم.

در ابتدا لازم به توضیح است که دیوان عدالت به عنوان عالی ترین مرجع اداری و مرجع تظلم خواهی اشخاص حقیقی یا حقوقی از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی می باشد و در اصطلاح حقوقی مرجع عمومی است ، اما سازمان بازرسی کل کشور که مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور را بر عهده دارد یک مرجع عالی اختصاصی نظارتی است .

  1. سوال از وکیل دیوان عدالت اداری
    1. سوالاتی که در این مقاله دیوان عدالت اداری سعی کرده ایم جواب بدیم:
  2. وکیل مجرب دیوان عدالت اداری
    1. نحوه رسیدگی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری چگونه است؟
  3. وکیل دیوان عدالت اداری در تهران
    1. نقض رای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری
  4. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران
    1. اعتراض به آرای تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری
  5. هزینه وکیل دیوان عدالت اداری
    1. آیا وکیل دیوان عدالت اداری رایگان پرونده راه انجام می دهد؟
  6. وکیل آنلاین دیوان عدالت اداری
    1. دیوان عدالت اداری چه وظایفی دارد
  7. نحوه سوال پرسیدن از وکیل دیوان عدالت اداری
  8. وکیل خوب دیوان عدالت اداری
    1. ویژگی های یک وکیل دیوان عدالت اداری
    2. چه کسانی می توانند در دیوان عدالت اداری شکایت کنند؟
    3. چرا باید برای دیوان وکیل داشته باشیم؟
  9. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران
  10. موسسه حقوقی دیوان عدالت اداری
  11. دفتر وکیل دیوان عدالت اداری
  12. مراحل شکایت در دیوان عدالت اداری
  13. مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری
    1. منابع :

در واقع میتوان گفت این دو مرجع از جهاتی با یکدیگر شبیه هستند و در مبنای رسیدگی باهم متفاوت می باشند. هر دو نهاد مسئولیت نظارت بر سلامت اداری کشور را بر عهده دارند به بیان دیگر میتوان گفت دیوان عدالت اداری صلاحیت اداری و سازمان بازرسی کل کشور صلاحیت قضائی دارد.

سوال از وکیل دیوان عدالت اداری

به عنوان مثال میتوان این مورد را بیان داشت ، فرض کنید شهرداری در خصوص صدور یک پروانه ساخت مرتکب تخلفی شده است ( در جایی که کاربری منطقه مطابق با طرح تفصیلی فضای سبز است اقدام به صدور پروانه ساخت با کاربری مسکونی نموده است ) در این حالت اگر ذینفع اقدام به طرح شکایت دردیوان عدالت اداری نماید می تواند دو خواسته را مطرح کند : 1- احراز وقوع تخلف 2- ابطال پروانه صادر شده ، در این حالت دیوان در انتها دو تصمیم ممکن است بگیرد ، یا حکم به ورود شکایت صادر می نماید یا حکم به رد شکایت.

اما اگر ذینفع اقدام به طرح شکایت در سازمان بازرسی کل کشور نماید و تخلفات صورت گرفته توسط کارمندان و یا شهردار آن منطقه احراز شود علاوه بر اعلام مراتب به دیوان عدالت اداری از لحاظ کیفری و اعلام وقوع جرم و اجرای مجازات نیز دارای صلاحیت هایی می باشد که نحوه عملکرد و صلاحیت دقیق سازمان بازرسی به صورت جزیی در این مقال نمی گنجد و در قوانین و آیین نامه های مربوط به سازمان بازرسی کل کشور قابل مطالعه است.

سوالاتی که در این مقاله دیوان عدالت اداری سعی کرده ایم جواب بدیم:

  1. اختیارات و صلاحیت دیوان عدالت چیست؟
  2. در دیوان عدالت اداری چگونه به شکایت رسیدگی می شود؟
  3. چگونه می شود در دیوان عدالت اداری یک شکایت مطرح کرد؟
  4. در شعبه تجدید نظر چه کاری انجام دهند؟
  5. چگونه با یک وکیل کاریلد دیوان مشاوره داشته باشیم؟

وکیل مجرب دیوان عدالت اداری

پرونده دیوان عدالت اداری با توجه به سختی که دارد ، بهتر است شخصی که به امور آن مسلط است انجام دهد و گروه وکلای آریا دادیار با توجه به سابقه کاری که دارد توانسته است چندین وکیل مجرب دیوان عدالت اداری را گرد هم جمع کند. ما در این مجموعه دارای وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری با سابقه هستیم که می توانند شما را در حل پرونده کمک کنند.

وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری گروه آریا دادیار هم به صورت تلفنی و هم به صورت آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نحوه رسیدگی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری چگونه است؟

در ابتدا لازم به توضیح است که هنگامی که شما اقدام به طرح شکایت در قالب دادخواست بدوی به دیوان می نمایید ، شعب بدوی دیوان در صورتی که حکم به ورود شکایت یا حکم به رد شکایت یا قرار رد شکایت صادر نماید همه این آرا قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر وکیل دیوان عدالت اداری ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ رای می باشد ، بعد از ثبت دادخواست تجدیدنظر که میتواند هم به صورت دستی هم به صورت الکترونیکی باشد که البته اخیرا پیش به سمت الکترونیکی شدن دارد ، پرونده به یکی از شعب تجدیدنظر ارجاع خواهد شد ، دادخواست و ضمایم آن به طرف شکایت ابلاغ می شود و طرف شکایت می بایست ظرف مهلت 30 روز نسبت به تنظیم و ارسال پاسخ اقدام نماید ، پس از تکمیل بودن پرونده و در وقت نظارت مقرر ( وقت نظارت وقتی است که توسط دفتر شعبه تعیین می شود و به معنای وقت رسیدگی نمی باشد ) قاضی اقدام به مطالعه پرونده می نماید و در صورتی که پرونده دارای نواقصی باشد مجددا وقت نظارت جدید تعیین می شود تا نواقص موجود برطرف شود ، و در صورتی که پرونده معد صدور رای باشد اقدام مقتضی به عمل می آید .[1]

وکیل دیوان عدالت اداری

تصمیمی که شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در اکثر مواقع به صورت تایید و ابرام رای صادر شده در مرحله بدوی یا نقض دادنامه بدوی و صدور حکم به ورود یا رد شکایت می نماید.

رای صادره توسط شعب تجدیدنظر قطعی و قابل اعتراض نمی باشد ، مگر اینکه باب اعاده دادرسی مطابق با ماده 98 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری باز شود ، همچنین لازم به ذکر است در خصوص تمامی آرا صادر شده در دیوان میتوان مستند به ماده 79 قانون مذکور در صورتی که رای خلاف قانون یا شرع باشد آن هم در شرایطی خاص اعتراض نمود . [2]

در پایان لازم به توضیح است که رسیدگی در شعب تجدیدنظر همانند شعب بدوی به صورت غیر حضوری است.

وکیل دیوان عدالت اداری در تهران

با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری فقط در تهران است ، ما پیشنهاد می کنیم با وکیل دیوان عدالت اداری صحبت کنید که در تهران حضور دارد ، زیرا پرونده های بیشتری را انجام داده اند. با توجه به اینکه آریا دادیار در سراسر ایران دارای شعب زیادی است شما می توانید وکیل دیوان عدالت اداری در تهران را در دفتر ما ملاقات کنید و با آن مشاوره حقوقی داشته باشید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

نقض رای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری

چگونه می‌توان رأی صادرشده توسط کمیسیون های بدوی و تجدیدنظر ماده 100 قانون شهرداری ها را در دیوان عدالت اداری نقض کرد؟

همان‌گونه که در تمامی توضیحات مرتبط با این موضوع قبلاً متذکر شده ایم رسیدگی در دیوان عدالت اداری به صورت شکلی و به‌اصطلاح حقوقی دیوان وارد رسیدگی ماهوی نمی شود مگر در شرایط خاص.

به‌عنوان مثال فرض کنید کمیسیون ماده صد رأی را با مضمون حکم به تخریب یک ملک صادر نموده است و شما به عنوان ذینفع نسبت به رأی صادره معترض هستید و به دیوان عدالت می‌خواهید دادخوست بدهید.

اولین مسئله‌ای که می بایست بدان توجه نمود این است که ، آیا کمیسیون مربوطه در رسیدگی خود قوانین شکلی را رعایت نموده است یا خیر؟

مثلاً آیا به ذینفع ابلاغ نموده است که طی مهلت 10 روز دفاعیات خود را به صورت کتبی ارسال نماید یا خیر؟

یا اینکه آیا اعضای تشکیل دهنده کمیسیون های ماده صد مطابق قانون تشکیل شده اند یا نه؟

و سایر مواردی که در قوانین مرتبط با موضوع به آن ها اشاره شده است.

آیا آرای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری بر اساس قانون صادر می شود؟

در این مورد نیز به عنوان مثال میتوان موردی را بیان نمود که کمیسیون رأی خود را مستند و مستدل به تبصره 1 ماده 100 نموده است در حالی که با دقت در محتویات و تخلفات صورت گرفته موضوع مشمول تبصره ی دیگری از ماده 100 می باشد و استدلال کمیسیون مربوطه در صدور رأی صحیح نبوده است .

لذا همان‌گونه که توضیح داده شد و در نمونه آرای مثبت اخذ که در همین سایت نیز قابل مشاهده می باشد در چنین مواردی و در اکثر مواقع شعب رسیدگی کننده وکیل دیوان عدالت اداری اگر رأی صادر شده توسط کمیسیون ماده صد حاوی اشکال باشد با صدور حکم به ورود شکایت پرونده را جهت طرح در کمیسیون هم عرض به شهرداری باز می گرداند ، البته لازم به توضیح است که در صورت صدور این حکم کمیسیون های ماده 100 الزام به تبعیت از رأی دیوان ندارند هرچند در بیشتر مواقع رأی دیوان را مد نظر قرار می دهند و مجددا اقدام به صدور رأی می نمایند ، اما می‌توانند رأیی مشابه رأی قبلی که نسبت به آن اعتراض شده است را صادر نمایند.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران باید شخصی باشد که تسلط کافی به قوانین دیوان عدالت اداری داشته باشد و باید کلا تخصص کاری این شخص دیوان باشد تا بتواند بهترین دفاع و بهترین دادخواست را برای شما بنویسد. یکی از خصوصیات وکیل دیوان عدالت اداری این است که پرونده های گوناگونی انجام داده باشد و تسلط کافی در این زمینه داشته باشد.

اعتراض به آرای تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری

اگر برای شما رای صادر شده است که شما نسبت به آن شکایت دارید و میخواهید به هیات های تشخیص سازمان تامین اجتماعی اعتراض داشته باشد، قانون گذار این کار برای برای شما فراهم کرده است که نسبت به آرای ایجاد شده شکایت داشته باشید.

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری کاملا یک بحث توافقی است و وکیل دیوان عدالت براساس کاری که انجام میخواهد بدهد هزینه را می گویید. ممکن است که در بعضی مواقع وکیل دیوان نیاز نباشد به دادگاه به مراتب بالا مراجعه کند ، در نتیجه هزینه وکیل دیوان عدالت اداری در اینجا کمتر است و صد در صد وکیل براساس کاری که میخواهد انجام بدهد هزینه را می گویید.

آیا وکیل دیوان عدالت اداری رایگان پرونده راه انجام می دهد؟

با توجه به اینکه کار پرونده های دیوان عدالت اداری کاملا تخصصی است و باید شما برای هر کار یک تنظیم دادخواست انجام بدهد و این نوشتن کار زمان بری است به همین دلیل هیچ وکیل دیوان عدالت اداری این کارها را رایگان انجام نمی دهد ، مخصوصا اگر این وکیل دارای سابقه طولانی مدت باشد و پرونده های زیادی را تاکنون انجام داده باشد.

وکیل آنلاین دیوان عدالت اداری

رسیدگی در دیوان عدالت اداری علی الاصول مستلزم اقامه دعوا و در واقع تقدیم دادخواست است و مدعی در دیوان باید برای خود حقی قائل شود و آن حق نیز باید از لحاظ قانون شناخته شده باشد تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید و دادخواست نخستین سندی است که به وسیله پاکی و تظلم خواه و معترض بوسیله آن با رعایت مقررات ادعا و خواسته خود را در دیوان مطرح و درخواست رسیدگی و صدور رأی می نماید و از آنجائیکه شکایات و تظلمات و اعتراضات می تواند از ناحیه شاکی ، مدعی ، خواهان مطرح ورود قانونگذار تفکیکی بین این عناوین قائل نشده در حالیکه بین شاکی ، مدعی خواهان تفاوت وجود دارد.

دیوان عدالت اداری چه وظایفی دارد

شما می توانید از سازمان های دولتی، وزارتخانه ها و دهها ارگان دولتی شکایت نمایید و همچنین در زمینه اراضی نیز دیوان عدالت اداری رسیدگی می کند و برخی از آنها کمیسیون ماده 100، کمیسیون ماده 99  و قانون های مربوط به شهرداری را نیز شامل می شود. اگر شخصی تخلفات اداری انجام داده است می توانید براحتی در دیوان عدالت از آن شخص یا ارگان شکایت نمایید.

اما خواهان شخصی است اقامه دعوی حقوقی می نماید و نتیجه دادرسی مدنی هر چه باشد بر او باز می گردد. خواهان صفت فاعلی خواستن می باشد و فرهنگستان آن را در مقابل « مدعی » جعل نموده است. مدعی در دعاوی حقوقی به مفهوم اخص شخصی است که دادخواهی می نماید و به مفهوم اعم شخصی است که ادعا کننده است که بنا دستور مقنن در ماده ۱۶ قانون دیوان رسیدگی در دیوان را مستلزم دادخواست دانسته است و دادخواست وسیله ای است که خواهان طرف خود را به دادرسی می خواند تا با حضور طرفين تدافع و احقاق حق به عمل آید و با توجه به اینکه دادخواست اختصاص به طرح دعاوی حقوقی داشته و در ماده ۱۲۲ این قانون به قانون آئین دادرسی مدنی ارجاع شده است و این امر مبین آن است که عدالت طلبیدن یا تظلم خواهی با اعتراض و بطور کلی دادخواهی در دیوان بایستی از ناحيه خواهان باشد و استفاده از واژه شاکی در بند الف ماده 18 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در نظم حقوقی کنونی.

موضوعاتی که شامل دیوان عدالت می شود :

  • مراحل و نحوه شکایت از دیوان
  • دعاوی قابل طرح در دیوان
  • هیئت های تخصصی و عمومی دیوان
  • اختیارات وکیل دیوان
  • محل استقرار دیوان

نحوه سوال پرسیدن از وکیل دیوان عدالت اداری

الف ماده ۱۸ این قانون بی مفهوم و بی معنا است و راجع به تفکیک شکایات و تظلمات و اعتراضات با بررسی دادخواست از حیث محتوی می توان تشخیص داد که خواهان معترض است یا تظلم خواه یا دادخواه است و اگر در بند ۱ ماده ۱۰ بجای رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات از عنوان دادخواهی استفاده می شد هرسه مفهوم را در بر می گرفت و مدعی حق می تواند برای احقاق حق یا شناسائی حق خود در دیوان اقامه دعوی نماید. حق دادخواهی در اصل ۳۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده که مقرر می دارد : دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می تواند به منظور دادخواهی به داگاههای صالح رجوع نماید همچنین شما میتوانید از کمک وکیل دیوان عدالت اداری که به صورت تخصصی پرونده های دیوان عدالت اداری را انجام می دهد و اطلاعات کافی در خصوص این نوع از شکایات دارد در احقاق حقوق خود گامی درست را بردارید

وکیل آنلاین؟!!!! بله یکی از خدمات گروه وکلای آریا دادیار وکیل آنلاین دیوان عدالت اداری است که شما به صورت کاملا اینترنتی و رایگان سوال را از وکیل دیوان عدالت اداری بپرسید. در وکیل دیوان عدالت اداری شما می توانید براحتی و در کمترین زمان به پاسخ سوالات خود برسید و همیشه با وکیل آنلاین به وکیل دادگستری دسترسی داشته باشید.

شما می توانید براحتی از طریق تلفن یا شبکه های اجتماعی یا پیام رسان ها سوال های خودتان را که در زمینه دیوان است از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری بپرسید تا جواب شما را در سریعترین زمان ممکن بدهند.

وکیل خوب دیوان عدالت اداری

باز در اینجا هم میگوییم اگر واقع وکیل دیوان نیاز دارید و میخواهید پرونده خود رای بیاورید حتما با وکیل خوب دیوان عدالت اداری ما صحبت کنید و یک مشاوره با آنها داشته باشید. شما می توانید براحتی با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و با وکیل دیوان عدالت صحبت کنید.

ویژگی های یک وکیل دیوان عدالت اداری

  1. مشاوره حقوقی در تمامی زمینه های دیوان عدالت اداری
  2. توانایی بررسی در مورد تشخیص لازم الاجرا بودن یک سند در دیوان
  3. توانایی بررسی اسناد و رسیدگی به آنها و اصالت آن
  4. اعتراض به انواع آرای صادر شده

چه کسانی می توانند در دیوان عدالت اداری شکایت کنند؟

کسانی که کارمند دولت هستند و می خواهند از آن سازمان شکایت کنند، باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند. [3]

چرا باید برای دیوان وکیل داشته باشیم؟

به علت اینکه وکیل دیوان تسلط کافی به قوانین مربوط به دیوان می باشد و شخص عادی نمی تواند پرونده را برای دیوان مطالعه کند. پس باید وکیل برای دیوان بسیار ضروری است.

  • شخصی که دیوان عدالت اداری کار می کند دانش کافی برای کمک به شما دارد.
  • پیروزی شما در پرونده درصد بالایی دارد.
  • قوانینی که در دیوان عدالت وجود دارد با بقیه قانون ها کاملا متفاوت است
  • هزینه شما با حضور وکیل دیوان عدالت اداری به شدت کاهش پیدا می کند.

در این مقاله میخواهیم راجب بهترین وکیل دیوان عدالت اداری صحبت کنیم و بگوییم چگونه با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران صبحت کنید و با آن مشاوره داشته باشید.

همانگونه که مطلع هستید در دنیای امروز تمامی حرف کمابیش به سمت تخصصی شدن در حال حرکت هستند و حرفه ی مشاوره حقوقی در ایران و همچنین موسسه حقوقی و به عبارت ساده تر حرفه وکالت از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران

به خصوص در حوزه هایی همچون دیوان عدالت اداری این امر و نیاز بیش از پیش احساس می شود چراکه قوانینی که در دعاوی قابل طرح در دیوان عدالت اداری وجود دارند در عین سادگی بسیار پراکنده و وسیع می باشد به عنوان مثال در یک شکایت و اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 شهرداری بسیاری از قوانین مرتبط با این حوزه از جمله مقررات ملی ساختمان، قانون شهرداری ها ، ماده 100 قانون شهرداری و تبصره های آن می بایست مورد مطالعه قرار گیرند. [4]

یا اینکه در اعتراض به رای هیئت تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری قانون رسیدگی به تخلفات اداری و آیین نامه اجرایی آن بسیار مهم است.

موسسه حقوقی دیوان عدالت اداری

حال سوالی که پیش می آید این است که بهترین وکیل دیوان عدالت اداری چه خصوصیاتی را دارد، مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی یا دفتر وکالت در این حوزه می بایست چگونه باشد.

وکیلی می تواند به شما در دیوان عدالت اداری کمک نماید که علاوه بر آشنایی زیاد با قوانینی که در این حوزه کارایی دارند با رویه شعبات دیوان آشنایی کامل داشته باشد و تا حدودی بتواند احتمال موفقیت در شکایتی که می خواهید طرح نمایید را به شما بگویند.

در حال حاضر موسسات حقوقی و مشاوره حقوقی بسیاری در ایران وجود دارند اما باید توجه داشته باشید که با حکم عقلی بهترین وکیل دیوان عدالت اداری وکیلی خواهد بود که در این حوزه تجربه کافی را داشته باشد و سابقه آرای اخذ شده توسط ایشان نیز گواه این موضوع باشد.

دفتر وکیل دیوان عدالت اداری

شکایت در دیوان عدالت اداری به معنای دادخواهی و احقاق حقوق اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی و خصوصی از یک ارگان و یا نهادهای دولتی صورت می پذیرد و روش شکایت در دیوان هم بدین صورت است که در ابتدا مهم ترین مرحله از مراحل چندگانه این است که دادخواست به درستی و مستند و مستدل به قانون و آیین نامه های مرتبط با موضوع تنظیم شود چرا که دقیقا همین دادخواست است که برای طرف شکایت شما ارسال می شود و طرف شکایت موظف مطابق با قانون ظرف مهلت 30 روز از تاریخ ابلاغ به آن پاسخ دهد .

بعد از وصول پاسخ طرف شکایت شما و یا وکیل شما با وجود اینکه رسیدگی در دیوان عدالت اداری غیرحضوری است می تواند به شعبه مربوط مراجعه کند و از محتوی پاسخ مذکور مطلع شود .

بعد از طی این مرحله یک روش و یک مرحله که کاملا تخصصی است وجود دارد و آن این است که در صورتی که شما یا وکیل شما می تواند با اجازه شعبه نزد قاضی رسیدگی کننده حضور پیدا کند و به صورت شفاهی توضیحاتی را به ایشان ارائههه نماید چرا که صحبت شفاهی به مراتب تاثیر بهتری نسبت به صحبت کتبی طی یک لایحه دارد البته لازم به ذکر است رویه شعبات دیوان عدالت اداری در این خصوص متفاوت هستند و بعضی از شعب ممکن صحبت حضوری را نپذیرند.

مرحله بعدی صدور رای توسط شعبه بدوی است که در اکثرا در قالب حکم به ورود شکایت و یا حکم به رد شکایت صادر می شود که هر دو این موارد مطابق با قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری قابل تجدیدنظر خواهی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری می باشد.

مراحل شکایت در دیوان عدالت اداری

طبیعتا در صورتی که هریک از شاکی یا طرف شکایت به رای صادر شده معترض باشند می توانند با تنظیم دادخواست تجدیدنظر نسبت به رای صادر شده اعتراض نمایند و تجدیدنظر خوانده موظف است ظرف 30 روز به دادخواست تجدیدنظر تجدیدنظر خواه پاسخ دهد و در نهایت بعد از تکمیل پرونده شعبه تجدیدنظر یا رای شعبه بدوی را تایید می نماید یا آن را نقض و حکم مقتضی را صادر خواهد نمود.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر به همراه مدارک و مستندات خود به دفتر وکیل دیوان عدالت اداری مراجعه نمایید و از روش و مراحل شکایت در دیوان عدالت اداری مطلع شوید.

مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری

بعضا مشاهده شده است مشاوره حقوقی توسط اشخاصی ارائه شده اند که تازه در حال تحصیل در رشته حقوق می باشند . لذا قبل از مشاوره گرفتن در خصوص موضوع مورد حتما از توانایی شخصی که می خواهد به شما مشاوره حقوقی دهد هرچند در موسسه حقوقی مشغول به کار می باشد اطلاع حاصل نمایید.


منابع :

1- رسیدگی در شعب تجدیدنظر - دواد آبادی

2- قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری - پژوهش اسلامی

3- ديوان عدالت اداري در يك نگاه - دیوان عدالت اداری

4- کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری - ویکی پدیا


  نمونه لایحه دیوان عدالت اداری دفتر وکیل دیوان عدالت اداری اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری ورود شخص ثالث در دیوان عدلت اداری