خیانت در امانت پول + حکم + اثبات

خیانت در امانت پول + حکم + اثبات

خیانت در امانت پول یکی از جرم هایی است که بسیاری افراد با آن سرکار دارند که در این مقاله به اثبات و حکم آن می پردازیم که توسط وکیل خیانت در امانت پول نوشته شده است.

خیانت در امانت پول یکی از جرم های فراوان که پرونده های زیادی را به خود اختصاص داده است و می توان گفت که یکی از شکل های این جرم، خیانت در امانت پول است. زمانی که شما پولی را به امانت نزد کس دیگر می سپارید و زمانی برای برگرداندن آن تعیین میکنید و آن فرد از پس دادن پول در زمان معین امتناع کند خیانت در امانت پول رخ می دهد.

زمانی که می خواهید در این باره شکایت کنید و حکم خیانت در امانت پول به نفع شما صادر شود می بایست مراحلی را طی کنید اول این که اظهار نامه ای به فردی که پول نزد او امانت است بفرستید و اگر بعد از آن پول شما پس داده نشد می توانید شکایت کنید.

شما باید برای شکایت به دادسرا مراجعه کنید و شکایت خود را ثبت کنید و سپس پرونده در دادسرا مورد بررسی قرار می گیرد ، برای اثبات خیانت در امانت پول شما باید بتوانید ثابت کنید که پول را به شرط استرداد به فرد سپرده اید.

دادسرا بعد از تحقیقات اگر جرم را تشخیص دهد پرونده را به دادگاه می فرستد مانند سایر جرایم.

حکم خیانت در امانت پول

نکته ی خیلی مهم که باید توجه داشته باشید این است که در صورت شکایت برای خیانت در امانت پول در دادگاه کیفری و اثبات خیانت در امانت پول شما باید برای استرداد پول خود در دادگاه حقوقی نیز دادخواستی تنظیم کنید و گرنه توسط دادگاه کیفری حتی در صورتی که حکم خیانت در امانت پول به سود شاکی باشد پولی به شاکی عودت نمی شود.

زمانی که اثبات خیانت در امانت پول انجام می شود و شخص امین محکوم به عودت پول می شود اجباری نیست که همان نوع پول را به صاحب پول برگرداند و الزام به این عمل اصلا عقلانی نمی باشد.

در خیانت در امانت پول تا حدودی اختلاف نظر وجود دارد در این که آیا پول اصلا قابلیت امانت گذاشتن را دارد یا خیر و با توجه به تعاریف قانون مدنی راجع به امانت و ودیعه این که مثلا پول در اثر اتفاقی از بین برود آیا منتطقی است که بگوییم خیانت در امانت رخ داده است و شخص باید عینا همان پول با همان شماره سریال و همان کیفیت را به صاحب اصلی پول برگرداند که هرجور نگاه کنیم این دید منطقی و عقلانی نمی باشد چرا که حتی اگر آن پول هم نباشد باز همان ارزش و اعتبار را دارد.

البته این بحث یک بحث حقوقی می باشد و نیازی نیست خواننده ی غیر متخصص ذهن خود را درگیر آن کند.

اثبات خیانت در امانت پول

زمانی که خیانت در امانت پول برای شما اتفاق می افتد برای اثبات خیانت در امانت پول و همچنین برای این که حکم خیانت در امانت پول چگونه احتمال دارد به نفع شما صادر شود شما می توانید با تماس با شماره تلفن موسسه حقوقی ما یا حضور در موسسه با وکیل مجرب در این مورد مشورت لازم را انجام داده و پرونده ی خود را برای احقاق حق خود و جلوگیری از تضییع حقوق خود به وکیل ما بسپارید.

جهت مشاوره حقوقی با بهترین وکیل خیانت در امانت پول می توانید با شماره های موجود در گروه وکلای آریا دادیار صحبت کنید و سوالات خود را از آنها بپرسید.

مطالب مرتبط :


خیانت در امانت عابر بانک   خیانت در امانت سفته
خیانت در امانت عقد اجاره خیانت در امانت چک