موضوعات دادگاه کیفری و خیانت در امانت

موضوعات دادگاه کیفری و خیانت در امانت

بیشترین نیاز و خواست جامعه از قوه قضاییه و وکلای دادگستری حمایت از ایشان در مقابل جامعه ستیزان (مجرمین) است که با ارتکاب انواع هنجارشکنی قانونی ( ارتکاب جرم-بزه ) به مردم آسیب می رسانند.

از جمله مهمترین جرایمی که ممکن است جامعه را تهدید نماید سلب حیات ( قتل ) خواه عمدی باشد و یا غیر عمد، کلاهبرداری، سرقت، خیانت درامانت، جعل و استفاده از سند مجعول، صدور چک بی محل و امثال آن است.

البته در بسیاری از مواقع فرد مرتکب جرم ( مجرم ) عمد و یا قصدی برای انجام رفتار مجرمانه ندارد بلکه به جهت بی احتیاطی و یا عدم اطلاع دقیق از قانون دست به عملی می زند که خود و دیگران را گرفتار می کند. به جهت اطلاع رسانی به شما عزیزان این موسسه افتخار دارد با بهره برداری از کادری مجرب به یاری بزه دیدگان عزیز جهت احقاق حق آمده و مانع از ضایع شدن حقوق شهروندی ایشان گردد.

ضمنا برای اطلاع عزیزان مهمترین جرایم کیفری در بلوک روبرو به صورت جداگانه بررسی شده و اطلاعات اولیه مناسبی را خدمت شما تقدیم نموده ایم:

انتقال مال غیر

انتقال مال غیر در حکم کلاهبرداری است و زمانی تحقق می پذیرد که مجرم مال یا منفعت مال دیگری را خواه با وی دارای دوستی و قرابت بوده یا نبوده باشد به شخص ثالثی واگذار نماید.

این امر به تازگی به وفور در خصوص مشارکت در ساخت آپارتمان های مسکونی و یا زمین های فاقد سند رسمی مشاهده می گردد.

احراز سوء نیت یا عدم سوء نیت متهم در وقوع چنین بزه ای ی تواند از عواملی باشد که از منظر دادگاه و قاضی رسیدگی کننده به امر در تعیین مجازات بسیار حائز اهمیت بوده و دفاع صحیحی از پرونده توسط وکیل می تواند در تصمیم گیری دادگاه بسیار تاثیرگذار باشد.

تحصیل مال نامشروع

وقوع این جرم دلیل شباهت بسیاری که با کلاهبرداری دارد باعث شده از دید عموم جامعه تفاوتی بین کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع نباشد. اما از نظر حقوقدانان به جهت سنگین تر بودن مجازات کلاهبرداری اثبات وقوع بزه کلاهبرداری در دادگاه ارجحیت دارد.

ما از نظر فنی هرگاه فردی به صورت من غیر حق و از راه خلاف شرع مال دیگری را از دیگری بگیرد به گونه ای که عمل وی را نتوان کلاهبرداری دانست ( چرا که برای وقوع کلاهبرداری باید مانور متتقلبانه ای خصوصابه همراه توسل به وسایل آن وجود داشته باشد) این رفتار مشمول حصیل مال از طریقنامشورع بوده و مجازات حبس دارد.

اثبات این جرم ساده تر از کلاهبرداری است و البته مجازات کمتری دارد و همین امر سبب شده وکلا در مقام دفاع از موکلشان متناسب با این که از متهم یا شاکی دفاع می کنند سعی دارند رفتار متهم را با انتفاع موکلشان متناسب کرده و از تضرروی جلوگیری نمایند. مثلا وکیل متهم ترجیح می دهداتهام کلاهبرداری از موکلش به تحصیل مال نامشروع تبدیل شودتا مجازات وی سبکتر شودو بالعکس وکیل شاکی سعی می کند، رفتار متهم را کلاهبرداری جلوه دهد تا مجازات سنگین تری را برای وی در نظر بگیرد.

خیانت در امانت

این جرم از دیرباز و با عنایت به عدم وجود بانک ها و طولانی بودن راه ها و وجود قطاع الطریق و از این جهت سپردن خیانت در امانت به امین اتفاق می افتاده است. خصوصا در جایی که امین فوت می نماید. غالبا چون به امین اطمینان دارند از وی رسید امانی اخذ نمی نمایند فلذا اثبات امانی بودن مال نزد امین امری مهم است که می تواند اینگونه موارد را از حالت حقوقی به جزایی یا بالعکس تبدیل نماید. چرا که تشخیص قرض با امانت یا ودیعه کاری تخصصی است که نیازمند تجربه وافری دراینگونه موارد بوده و تلاش شاکی باید بسیار باشد.

روابط نامشروع

گاهی در افراد جامعه دیده می شود که با جنس مخالف بدون وجود دلیل موجه رابطه برقرار می کنند در بسیاری از مواقع ایشان نمی دانند وجود همین رابطه به نظر ساده بدون ارتباط و تماس جنسی خودش به تنهایی جرم بوده و برای آن مجازات تعیین شده است.

به عبارت دیگر در تفکر عموم جامعه ممکن است رابطه نامشروع رابطه ای باشد که در آن الزاما همخوابی صورت پذیرفته در صورتی که از نظر دادگاه صرفا ایجاد رابطه خارج از عرف بین دو جنس مخالفی که حتی به هم دست نزده اند نیز اتفاق افتاده باشد.

متاسفانه گاهی افراد متاهل دارای چنین روابطی می شوند که نه تنها موجب از هم گسیختگی خانواده ایشان می شود بلکه پس از کشف ممکن است خطرات جدی را در دادگاه برایشان به همراه آورد. هرچند از نظر خود ایشان رابطه فقط بسیار ساده ودر سطح دیدار عادی بوده و هیچ رفتار خلاف ننموده باشند.

تفکیک در روابط افراد و این که داخل در عرف است یا خارج آن و عملشان مستوجب مجازات می باشد یا خیر و این که آیا رابطه در شبکه های مجازی را می توان داخل در روابط نامشروع دانست، از جمله سوالات و موارد اختلافی است که رسیدگی به اینگونه مواردی را به صورت موردی و توسط متخصصین امر می طلبد.

وکیل قتل

شاید اولین جرمی که در تاریخ رخ می دهد ، همان داستان مشهور دو برادر ( هابیل و قابیل ) است که آوازه اش در طول تاریخ پیچیده و همه آن را شنیده اند.

قتل و سلب حیات از فرد، ناپسندترین جرم در سراسر دنیاست و بیشترین مجازات برای وقوع این جرم درنظرگرفته شده است.

قطعا رسیدگی به پرونده قتل سخت ترین و تخصصی ترین امر در محاکم است که با دقت نظر بسیار و رعایت اصول فنی پیگیری می شود تا خدای ناکرده فرد بی گناهی به اتهام قتل محکوم و مجازات نگردد یا قاتلی از مجازات اعدام ننماید.

از انواع دیگر وکیل قتل می توان به قتل های غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی و امثال آن و قتل های خطای محض باشد که در تعیین میزان مجازات آن بسیار موثر بوده و ممکن است فرد قاتل در صورت تشخیص خطایی بودن نوع قتلش در حداقل مجازات ممکن مجازات گردد و یا اصلا مجازات نگردد.

وکیل کیفری

وکیل کیفری یکی از بخش های دپارتمان گروه وکلای آریا دادیار است که تمامی موضوعات بالا ، شامل می شود و تیم وکیل کیفری آریا دادیار می توانند شما را در این زمینه ها همراهی کنند و در صورت تمایل پرونده خود را به ما بسپارید.

مطالب مرتبط :


خیانت در امانت عابر بانک خیانت در امانت پول خیانت در امانت سفته
خیانت در امانت عقد اجاره خیانت در امانت چک