وکیل جرایم پزشکی + تهران + کرج

وکیل جرایم پزشکی + تهران + کرج

جرایم پزشکی یکی از مشکلاتی است که مردم دارند و در این مقاله میخواهیم راجب آن صحبت کنیم که توسط وکیل جرایم پزشکی در تهران و کرج نوشته شده است و در صورت تمایل می توانید از مشاوره ما استفاده کنید.

شاید برای شما پیش آمده باشد یا شنیده باشید که کسی حرف از تقصیر یا قصور پزشک و اشتباه پزشک در درمان و وارد آمدن آسیب جسمی به او و اطرافیانش زده است. جرایم پزشکی یکی از مواردی است که اثبات آن بسیار سخت می باشد و حتما نیاز به مشاوره با وکیل جرایم پزشکی می باشید.

وکیل جرایم پزشکی در تهران

در صورت بروز جرایم پزشکی یا قصور پزشک در تهران و کرج شما می توانید از طریق موسسه ی حقوقی ما با وکیل جرایم پزشکی مشاوره ی لازم را انجام دهید و از حق و حقوق خود آگاه شوید.

درباره ی جرایم پزشکی و قصور پزشک قانون مجازات اسلامی موادی را به خود اختصاص داده است و تبیین کرده است پزشک در چه زمانی و با وجود چه شرایطی مسئولیت خواهد داشت.

در جرایم پزشکی فعلی که سبب وارد آمدن زیان می شود یک عمل پزشکی است که شامل قتل عمدی ، صدمه ی بدنی ، سقط جنین می باشد.

وکیل جرایم پزشکی

وقتی پزشک با تقصیر یا قصوری که انجام می دهد سبب وارد آمدن آسیب به بیمار شود مسئول خواهد بود. اما اگر با رعایت تمام موازین علمی و پزشکی کار خود را انجام دهد و بیمار فوت کند یا آسیب ببیند مسئولیتی متوجه پزشک نمی باشد.

انواع جرایم پزشکی

  1. سقط جنین به صورت غیر قانونی
  2. انجام امور پزشکی بدون داشتن مدرک
  3. اشتباه کردن در حین عمل
  4. دروغ گفتن به بیماران
  5. صدور کردن گواهی به صورت دروغ

تقصیر زمانی است که پزشک در آسیب وارده عمد داشته باشد اما قصور پزشکی عمدی نیست و به طور سهوی اتفاق می افتد.

جرایم پزشکی توسط دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد و به دلیل تخصصی بودن آن بی شک نیاز به نظرات کارشناسان برای اثبات این جرم است.

تخلفات انتظامی در جرایم پزشکی

یک سری تخلفاتی که توسط پزشکان انجام می گیرد تخلفات انتظامی می باشند که این تخلفات توسط سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد و شامل حبس نیز نمی شود و این تخلفات شامل عدم رعایت موازین قانونی و شرعی و مقررات حرفه ای و شغلی راجع به شغل پزشکی می باشد. که برای پزشک عواقبی مانند توبیخ ، درج در پرونده ، انفصال از شغل پزشکی و ... در پی دارد.

انواع تخلفات انتظامی جرایم پزشکی

  • سوء استفاده از بیمار برای افشا بیماری
  • تبلیغ کردن داروهای غیر مجاز که دارای مجوز نیستن
  • عدم گرفتن مجوز برای درمان بیماران
  • فروش دارو های غیر مجاز در محل کار خود
  • بدست آوردن بیمار از طریق تبلیغات های اشتباه
  • ایجاد ترس و وحشت در بیماران خود
  • استفاده از داروهای مخدر برای بیمار
  • عدم نوشتن نسخه بر اساس بیماری شخص
  • عدم بیان تغییر مطلب ( نشانی آن )
  • و...

وکیل جرایم پزشکی در کرج

زمانی که پزشک تقصیر کند یا مرتکب قصور پزشکی شود مسئول است. وقتی که پزشک عمدا از معالجه ی بیمار سرباز زند یا در درمان خود عملی را به صورت عمدی انجام دهد که به آسیب به بیمار منجر شود ، جرم عمدی مرتکب شده است و باید توجه داشت که در جرمی که پزشک مرتکب می شود تشخیص عمد یا غیرعمد بودن آن بسیار دشوار است و برعهده ی نظر کارشناسان و سازمان نظام پزشکی می باشد.

پرونده ی خود در خصوص وکیل جرایم پزشکی در تهران و کرج را به مجموعه ی ما بسپارید تا بهترین وکیل جرایم پزشکی را در اختیار شما قرار دهیم.

وکیل جرایم پزشکی در تهران

راههای رسیدگی به شکایت جرایم پزشکی

-زمانی که پزشک هم زمان تخلف انتظامی و یکی از وکیل جرایم پزشکی را انجام دهد به تخلفات در سازمان نظام پزشکی و به جرایم در دادگاه رسیدگی می شود و نباید این فکر را کرد که به همه ی آن ها در یک ارگان رسیدگی خواهد شد.

-امروزه با قوانین و بخشنامه های جدید سعی شده است در جرایم و قصور پزشکی بیشتر از مجازات های جایگزین حبس به جای مجازات حبس استفاده شود و هدف از آن این است که جامعه از خدمات افراد با سواد و تحصیل کرده ی خود محروم نشود.

تخلفات ، قصور پزشکی و جرایم پزشکی می تواند شکل های مختلف و متنوعی داشته باشند مثل این که پزشک با رفتار عمدی خود سبب بروز آسیب بدنی یا مرگ بیمار شود ، گواهی پزشکی خلاف واقع طادر کند ، اسرار بیمار را افشا کند ، در انجام وظایف پزشکی خود کوتاهی کند ، برای بیمار تجویز اشتباه داشته باشد ، پزشک عمومی باشد اما خود را متخصص معرفی کرده باشد و ... .

بهترین وکیل جرایم پزشکی

وکیل جرایم پزشکی یکی از جرایمی است که در دادسراها و دادگاه ها پرونده های زیادی را به خود اختصاص داده است و می توان گفت یکی از جرایمی است که باید قانونگذار توجه ی ویژه ای برای آن در نظر بگیرد و نسبت به آن به تدوین قوانین مدون و کامل اقدام کند این نوع از جرایم هم با توجه به اختصاصی بودن و تخصصی بودن آن سیستم قضایی دادسرای ویژه ای برای آن در نظر گرفته است. وکیل جرایم پزشکی هم از این جنبه مستثنا نیست که باید برای طرح آن در دادسرا و دادگاه ها نسبت به گرفتن وکیل جرایم پزشکی برای آن باید اقدام کرد.

موضوعی که باید توسط وکیل مجرب بررسی شود پرونده های مربوط به وکیل قصور پزشکی است که ما در ادامه به صورت کامل نحوه رسیدگی به این پرونده ها را برای شما عزیزان می گوییم که توسط بهترین وکیل جرایم پزشکی تنظیم شده است.

چگونه جرایم پزشکی رخ می دهد

مسئله مهمی که این اواخر شامل سوال های پرتکرار ما هستند هستند، مسئله جرایم پزشکی است که  در اولین وهله کوتاهی و بی احتیاطی پزشک در درمان بیمارانش است.

محتمل است یک پزشک در ارتباط با تخصصی که داشته بایست درمانی را برای بیماری اجرا می‌داده و کوتاهی در درمان اتفاق افتاده و هر وقت در مراحل درمان، پزشکی برعکس مقررات رفتار نماید و تعدی و تفریط کند پزشک خطاکار مقصر شناخته می‌شود و می‌توان از منظر ضابطه جرایم پزشکی بررسی نمود.

جرایم پزشکی اگر بخواهیم به زبان ساده تر توضیح دهیم و مثال بزنیم افشای اسرار بیمار، تجویز داروی اشتباه، تشخیص اشتباه بیماری توسط پزشک، از موارد قصور پزشکی به حساب می آید. لذا پیشنهاد میشود از وکیل جرایم پزشکی مشاوره بگیرید.

از جمله اشتباهات پزشکی که می توان بررسی نمود

تزریق غیر تخصصی، بوتاکس و ژل و جراحی های زیبایی غیر استاندارد، ازجمله قصور و جرایم چزشکی به حساب می آید. مثلا پزشک با تزریق اشتباه ژل، بوتاکس طبق نقص عضو بیمار می شود و این امکان برای بیمار بوجود می آید که بتواند به علت کوتاهی از دکتر به صورت قانونی شکایت کند و دکتر را ملزم به جبران خسارت و پرداخت دیه و تا اینکه جزای کیفری کند. اما پیش از آن حتما به صفحه مشاوره وکیل سر بزنید.

پرونده قصور و جرایم پزشکی

چند وقت قبل یکی از موکلان گروه وکلای آریا دادیار به یک کلینیک بدون مجوز جهت تزریق بوتاکس مراجعه می کند و از پزشک درخواست تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک در محل پیشانی و زیر چشم را خواستار بوده است.

متاسفانه پزشک، با تزریق غیر تخصصی و ناشیانه طبق شدند که عصب دو قلوی سر ایشان دچار آسیب و بیمار تا اینکه با لمس انگشتانش با سر خود دچار درد شدید شده و تا اینکه توانایی شستن سر خود را نداشتند.

ایشان می خواستند که حق و حقوق خودشان را در ارتباط با اتفاق رخ داده بدانند. ناگفته نماند که بیمار به سبب اتفاق بدی که برایش توسط این پزشک و کلینکش که در اینترنتی هم بسیار به نام و مشهور بودند پیش آمده بود، در اینترنتی چند عقیده در پست های کلینیک گذاشته بود و بیان کرده بودند که این کلینیک و پزشکش مهارت لازم را ندارد. (قصور پزشکی و جرایم پزشکی قابل تشخیص است)

متاسفانه بعد از اجرا کار غیر اصولی، آسیبی را که به بیمار وارد کردند را قبول نمی کنند و بیمار رو تهدید می کنند که به سبب بردن آبرو و خدشه دار کردن اعتبار کلینیک از او شکوائیه می کنند و قصدشان این بود که از طریق این تهدیدها موکل ما را از بررسی قانونی توسط وکیل جرایم پزشکی برای گرفتن حق و حقوق خود منصرف کنند. ولی وکیل کیفری کار گروه وکلا آریا دادیار با بهترین روش از موکل خود دفاع کرد.

ما برای کمک به فردی مذکور اول تنظیم اظهارنامه ای برای پزشکی که مرتکب قصور پزشکی شده بود تنظیم کردیم و او را نسبت به تهدید های که اجرا داده بود مطلع کردیم که در فرم تهدید مجدد از طریق ماخذها قانونی عمل خواهیم کرد و اینچنین پیگیر جرایم پزشکی اتفاق افتاده هستیم و با تهدید نمیتواند بیمار را از گرفتن حقش منصرف کند.

بعد از گذشت ۱ هفته از ثبت اظهارنامه با تنظیم دادخواست و ضمیمه کردن اسناد پزشکی از پزشک شکوائیه کرده و در نهایت پزشک متحمل جبران خسارات وارده و پرداخت دیه شدند.

وکیل جرایم پزشکی و تخلفات نظام پزشکی

  1. استفاده از تبلیغ گمراه کردن بیمار
  2. ایجاد کردن ترس و دلهره در بیماره و سواستفاده مالی
  3. استفاده از داروهای که مخدر هستند
  4. عدم تلاش کامل برای معالجه بیمار
  5. عدم دریافت مجوزهای لازم
  6. استفاده از داروهایی که قاچاق هستند
  7. گرفتن مبلغ بیشتر و خارج از عرف از بیمار
  8. باید بعد از تغییر نشانی مطب آن را اعلام نماید.
  9. درمان کردن در هنگام تحصیل
  10. انجام امور خلاف شئون پزشکی
  11. و....

مراحل بررسی از طریق سازمان نظام پزشکی

  • تنظیم شکواییه و تقدیم آن به شورای حل اختلاف است.
  • در مرحله بعدی پرونده به پزشک معتمد واگذار می شود و بعد برای حصول نتیجه مسئله در کمیسیون تخصصی مطرح می‌شود.

مراحلی که در دادسرای جرایم پزشکی اجرا می شوند

اولین مرحله تنظیم شکوائیه و عرضه توضیحات شاکی است بعد از آن کیفر خواست صادر می شود و به دادسرا واگذار می شود امکان اعتراض به حکم دادگاه در دادسرا تجدید عقیده اینچنین وجود دارد در فرم ثبت تجدید عقیده خواهی و اصدار حکم دادگاه در این مرحله قطعی است و لازم الاجرا وجود دارد. برای مشاوره حقوقی جرایم پزشکی همین حالا با ما تماس بگیرید.

به طور معمول جرایمی که عمدی تشخیص داده شود معمولاً به حتم پزشک به قصاص مجازات می‌شود و در فرم سهوی بودن خطا به پرداخت دیه و یا نهایتا حبس محکوم می شود. بررسی این تخلفات در شایستگی دادسرای انتظامی پزشکی وجود دارد. بدیهی است که به سبب پیچیدگی این سوال ها بایست از وکیل جرایم پزشکی مشاوره بخواهید.

چگونه با بهترین وکیل جرایم پزشکی صحبت کنیم

 و باید گفت بهترین وکیل جرایم پزشکی چه وکیلی می باشد ؟ یعنی وکیلی که در پرونده ی جرایم پزشکی که پیگیری می کند باید چه ویژگی داشته باشد؟ باید گفت مبحث جرایم و عناصرتشکیل دهنده ی جرایم در همه ی جرایم و اقسام جرایم کیفری اصولا از یک رویه تبعیت می کنند اما باز هم این موضوع دور از ذهن نیست که هر پرونده ای با توجه به شباهت های خود در جنبه های عمومی اختصاصی یکسری ریزه های مربوط به خود را دارد کسانی که مرتکب جرایم پزشکی می شوند اصولا افرادی هستند تحصیل کرده، و تا حدودی زیر و بم کار را می سنجند و بعد دست به ارتکاب جرم می زنند و از آنجایی که یکی از مباحث تخصصی می باشد و از عهده ی افراد عادی بر نمی آید مگر آکه در قالب کلاهبرداری باشد و این موضوع وکیلی را می طلبد که بتواند عناصر و زیر و بم کار را کاملا بسنجد و به دلایلی که قابل استناد است و آن پزشک و متخصص سعی کرده است که از چشم بیمار و وکیل دور نگهدارد بتواند به دست بیاورد مدارکی مانند زمان ورود بیمار – سخن های بیمار- عرض حال بیمار- زمان شکایت بیمار- نسخه و معاینه ی پزشک دوم و یا پزشک قانونی و ......می تواند مدارکی باشد بر این ادعا .

مجازات های در نظر گرفته برای پزشک

  1. توبیخ کردن یا یک تذکر شفاهی
  2. توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشک
  3. محرومیت به مدت 3 ماه الی 1 سال در محل که جرم اتفاق افتاده
  4. محرومیت 3 ماه الی 1 ساله به صورت حرفه ای در تمامی نقاط کشور
  5. محرومیت یک الی 5 ساله در تمامی نقاط کشور

صحبت با وکیل جرایم پزشکی آریا دادیار

اما باز هم باید گفت بهترین وکیل در جرایم پزشکی یا هر جرم دیگر؛ وکیلی است که پرونده های زیادی را پیگیری کرده و نسبت به آن رای گرفته است ، گروه وکلای آریا دادیار با داشتن کادری مجرب و پروندهای موفق درمورد جرایم پزشکی و دادسرای نظام پزشکی؛ آماده خدمت رسانی به شما عزیران می باشد می باشد.

اگر مشکلی بابت جرایم پزشکی داشته باشید می توانید از وکیل جرایم گروه وکلای آریا دادیار برای مشاوره و سپردن پرونده ی خود به او در تهران ، کرج و سایر نقاط کشور کمک بگیرید.

وکیل جرایم پزشکی به شما مشاوره حقوقی لازم را خواهد داد و در تنظیم شکواییه و دادن دادخواست در این زمینه پیگیری های لازم را انجام خواهد داد و در پیشبرد پرونده ی شما اقدامات لازم را انجام خواهد داد و در صورت نیاز از رای صادره شکایت خواهد نمود و این ها بدون آشنایی به قوانین جزایی پزشکی و دیگر آیین نامه ها و بخشنامه ها ممکن نخواهد بود.